miercuri, 7 iulie 2010

cum se alină depărtarea


îmi tot spun, oamenii au limite, ca un tablou înrămat
sau ca o fîntînă, vin, trec, pleacă
şi nimic nu e mai important ca drumul.
îmi tot spun asta şi merg, respir, îmbrîncesc alţi oameni
ca şi cum locul meu ar fi mai aproape de privirea lor
înţeleg şi totuşi nu-mi amintesc asta cînd mă urc în autobuz
sau cînd îmi înşel bărbatul,
mă cert de fiecare dată şi uit , pentru că-mi iubesc mersul
şi umbra, şi liniştea, aleatorie, ca orice ochi de furtună.
despre mine vorbesc prea mult,
despre cei care doar sînt, cad, zîmbesc,
despre ei nu spun,
e ca o boală, mereu ceea ce mi se întîplă mie e mai important ca tăcerea
şi pentru asta pierd mereu cheile şi răsăritul şi atingerea.
mda, pare ciudat dar atingerea lipseşte cel mai mult din peisaj
şi din mine, pare o boală care se ia şi strică echilibrul unui loc
firesc ca o naştere .
aş vrea să zbor, îmi spun în clipele de beţie,
aş vrea să dorm, îmi spun în clipele de rătăcire,
aş vrea să tac, îmi spun cînd tac deja
mă dor atunci cuvintele, autobuzele, copii
şi ultimul om pe care l-am salutat din inerţie.
cîtă prefăcătorie să înghit
încît să merg, şi să merg, şi iar să merg
tot mai departe de mine?

Niciun comentariu: