joi, 10 martie 2011

despre vise

spune-mi, mamă, de ce sînt oamenii trişti?
vezi, draga mea, copacii?
acum sînt goi, ca o mînă întinsă, aşa arată umbra lor.
peste un timp vor înfrunzi, soarele le va deschide sufletul,
vor avea frunze, flori, fructe,
umbra lor va dărui adăpost.
dar mamă, va fi adăpost de soare.
soarele iubeşte copacii, asta am înţeles eu.
da, doar că oamenii nu se lasă iubiţi aşa uşor,
le e teamă.
de ce? doare?
nu doare, nu, teama ţine de lumină,
în întuneric poţi fi ce vrei,
lumina te arată aşa cum eşti.
nu înţeleg, mamă?
e simplu!
ia-mă de mînă. ce simţi?
căldură.
priveşte-mă în ochi. ce vezi?
pe mine.
spune-mi ceva, ce-mi spui?
te iubesc, mami!
ai văzut? e simplu,
eşti tu!
oamenii iubesc în vise, ca şi cum copacii ar arde,
pentru că oamenii renunţă ard , draga mea, nu mai întreba.
visele sînt modul lumii de a merge.
unde mamă?
în ea.
sînt ca o oglindă în care te uiţi în întuneric,
nu te vezi, dar poţi să fii cum vrei.
e dureros totuşi, visele au voinţa lor,
si tu îl poţi aştepta o viaţă pe cel ce-ţi va oferi,
măcar o clipă, liniştea.
mamă?
da, draga mea?
putem merge acum acasă?
mi-e somn....


3 comentarii:

Bogdan Butariu spunea...

Acum am rămas eu fără cuvinte... Splendid!
Seamănă cu o schiţă pe care am scris-o acum câţiva ani...
O găseşti aici:
http://www.poezie.ro/index.php/prose/13927756/R%C4%83t%C4%83ciri

Evil spunea...

Salut! Am cautat in tot blogul un formular de contact si nu am gasit, asa ca sper sa nu te superi ca incerc sa dau de tine printr-un comentariu. Am vazut ca esti din Arges, ca si mine. Vreau sa fac o pagina separata pe blogul meu cu cateva alte bloguri din judetul nostru, cu o descriere ampla etc. Te-ar interesa? Un fel de schimb de link-uri. Imi doresc sa promovez blogosfera argeseana. Te rog, nu ezita sa ma contactezi pe blogul meu. O zi buna!

Pacatoasa spunea...

Si eu am ramas fara cuvinte. Tot ce pot zice e ''frumos''